2013. december 10., kedd

Mandulás - csokis csiga

Valamiért hetekig nem volt a Sparban mandula. Most végre kaptam, és azonnal elkezdtem azon agyalni, hogy milyen formában kellene pusztítani a frissen feltöltött készleteket. Tettem-vettem itthon és egyszer csak megjelent lelki szemeim előtt egy kakaós csiga képe (most mit mondjak, függőnek lenni nem mentség, hanem állapot), már indultam is a konyha felé, hogy elkészítsem a jól bevált receptet, amikor eszembe ötlött a mandula - "probléma". A megoldás kézen fekvő volt: kakaó-mandulás csiga lesz. Már csak recept kellett, amit gyors keresés után meg is találtam a Nem vagyok mesterszakács blogon. No hezitálás, már be is indult a csigagyár. Egyszerű, és  isten finom reggeli lett belőle!

Mandulás-csokis csiga
Hozzávalók:
Tésztához.
- 50 dkg liszt
- 15 dkg porcukor
- 1 + 3 dl tej
- 2,5 dkg élesztő
-  8 dkg vaj, olvasztva
- 3 tojássárgája
- csipet só
Töltelékhez:
- 10 dkg mandula, durvára vágva
- 4 ek kakaópor
- 4 dkg cukor
- 6 dkg vaj, olvasztva
A tetejére:
- 1 dl tejszín
- kevés cukor (részemről 2 ek, de ízlés kérdése)
- 1 tk vaníliakivonat (naná, hogy házi!)
Elkészítés:
1 dl tejet meglangyosítunk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a porcukrot, a 3 dl tejet meglangyosítva, a vajat, a sót, a tojássárgáját, és a tejes élesztőt. Felgyúrjuk a ruhaujjunkat és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, 1 óra kelesztés.
A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk. Vastagon megkenjünk az olvasztott vajjal, jól megszórjuk kakaóporral, aztán cukorral, végül a mandula 2/3--ával. Bejgliszerűen feltekerjük, szeleteljük. 
A csigákat sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk, majd megszórjuk a maradék mandulával. Tiszta konyharuha, újabb kelesztés kb. fél óra alatt.  
Ha megkelt, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a csigákat. Kb. 15 perc után kivesszük, jól meglocsoljuk a vaníliás-cukros tejszínnel, mehet vissza a sütőbe még 15 percre, és már készen is van.
Mennyei reggeli/vacsora egy pohár tejjel/kakaóval!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése