2013. december 5., csütörtök

Csokis - narancsos brownie

Így jár az ember lánya, amikor telefonál, miközben csokit vesz. Természetesen nem figyeltem oda, hogy mit veszek le a polcról, melynek eredményeként pluszban volt egy narancsos étcsokival. Amit meg kellett volna, azt nem vettem meg, de ez egy másik történet. Tehát, ott árválkodott az az egy tábla csoki a konyhaasztalon, én pedig gondterhelt arccal nézegettem: mi legyen most már ővele? Aztán eszembe jutott, hogy a BBC GoodFood magazinban már régen kinéztem egy brownie receptet, csak mindig elfelejtettem venni hozzá narancsos étcsokit. Ha már így alakultak a dolgok, nincs mese, brownie-t sütünk. Gyorsan elkészült, még gyorsabban elfogyott, úgyhogy végül happy end lett ebből a hétköznapi kis bosszúságból.

Csokis-narancsos brownie
Hozzávalók:
- 20 dkg vaj kis darabokra vágva
- 20 dkg étcsoki felaprítva
- 1 narancs reszelt héja (nem volt itthon narancs 1 ek narancslével helyettesítettem)
- 4 tojás
- 35 dkg cukor (a brownie ugye nem fogyókúrás nasi..)
- 10 dkg liszt
- 5 dkg kakaópor
- 1 tábla narancsos étcsoki apróra vágva
Elkészítés:
A vajat, az étcsokit és a narancshéjat (narancslevet) egy kisebb lábosban, kis lángon összeolvasztjuk. Hagyjuk kihűlni.
A tojást és a cukrot habosra keverjük. Egy tálban összekeverjük a lisztet és a kakaóport.
A csokis elegybe keverjük a tojásos masszát, majd a kakaós lisztet, végül a narancsos étcsokit.
Ezzel letudtuk a melót, már csak annyi a dolgunk, hogy egy kisebb tepsit vajazunk, lisztezünk, beleöntjük tésztát, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük.
Mondanám, hogy várjuk meg, míg kihűl, de velem az élen úgyis mindenki neki fog esni, abban a percben, ahogy kikerül a sütőből. Szeletelés, habzsi-dőzsi.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése