2013. december 7., szombat

Csokihabos-sütés nélkül

Ez a munkanap áthelyezés kicsit összekeverte a szokásos napirendemet, melynek következében nem volt kedvem este, amikor hazaértem, az előre kinézett sütit elkészíteni, mert túl bonyolult lett volna, ezért gyors áttervezés következett, rávetettem magam a receptjeimre, és elő is húztam a kupac aljából egyet (még régebben nyomtattam ki a Nosaltyról, most sajnos nem találtam meg az oldalon, ezért nem tudom linkelni), amely néhány perc alatt készen volt, és el tudtam hozzá  használni a maradék kávét is, melyet életmentési célzattal voltam kénytelen lefőzni, amikor hazaértem. Gyorsan összedobtam, és örültem, hogy milyen jó lesz a szombati munkanap után elővenni a hűtőből. Aztán ma reggel leesett a hó, beállt nálunk a jéghelyzet, nem kockáztattam a saját és a kocsim épségét, azaz itthon maradtam. De legalább jól néz ki a fotókon a hó, mint háttér. És egyáltalán nem utolsó sorban isteni finom a süti, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Csokihabos -sütés nélkül
Hozzávalók:
-  2 csomag babapiskóta
Mártogatáshoz.
- 1,5 dl kávé
- 1,5 dl tej
- 4 tk cukor
- 1 ek rum
Csokihabhoz:
- 5 dl tejszín
- 1 púpos ek porcukor
- 2 púpos ek kakaó
- 1 cs vaníliás cukor
Csokimáz:
- 1 púpos ek cukor
- 1 púpos ek kakaó
- kevés víz
- 5 dkg vaj
Elkészítés:
Egy tálkában összekeverjük a kávét, a tejet, a cukrot és a rumot.
Egy közepes tepsit kerítünk. A babapiskótákat megforgatjuk a kávés elegyben, és szorosan lerakjuk a tepsi aljára. 
A tejszínhez hozzáadjuk a porcukrot, a kakaót és a vaníliás cukrot, és kemény habot verünk belőle.
A csokihabot elsimítjuk a babapiskótákon.
A csokimáz hozzávalóit egy kis lábosban felmelegítjük, annyira, hogy kicsit folyékony legyen. Levesszük a tűzhelyről, elkeverjük benne a kis kockákra vágott vajat. Ezután szépen rácsurgatjuk a habra, és már készen is vagyunk.
A sütit egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap pedig szépen behabzsoljuk. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése