2013. december 29., vasárnap

Eggnog

Már nagyon sokat hallottam az Eggnogról, a skandináv karácsonyi italról, már régen elhatároztam, hogy idén ki fogom próbálni. Aztán persze az év végi hajrában simán elfeledtem ezen szent elhatározást, de szerencsére Mautner Zsófi az utolsó pillanatban emlékeztetett rá, nála láttam meg a receptjét, amelynek késedelem nélkül neki is álltam. Gyorsan készen van, és nagyon finom, fel van véve a karácsonyi repertoárba!

Eggnog
Hozzávalók:
- 4 tojássárgája
- 10 dkg (nyírfa)cukor
- 5 dl tej
- 3 dl tejszín
- 1 tk vaníliaaroma
- tetszőleges mennyiségű rum (én simán megborítottam az üveget, lesz, ami lesz alapon)
- reszelt szerecsendió a tetejére
Elkészítés:
A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliaaromával fehéredésig keverjük. 
A tejet felforraljuk. A forró tejből hozzáadunk egy keveset a kikevert tojáshoz, majd a tojásos keveréket hozzáöntjük a forró tejhez. Alacsony hőfokon, folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg kicsit besűrűsödik. Ezután szoba hőmérsékletűre hűtjük, hozzákeverjük a tejszínt és a rumot. 
És készen is vagyunk, annyi a dolgunk, hogy az elkészült eggnogot poharakba töltjük, és a tetejére szerecsendiót reszelünk. Hidegen és melegen egyaránt isteni finom, célszerű dupla, sőt tripla adagot készíteni belőle, mert nagyon gyorsan párolog!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése