2013. december 22., vasárnap

Gesztenyekocka-torta

El vagyok nyomva:-)! A karácsonyi torta kiválasztása érdekében már régen keresem a megfelelő receptet, rengeteg időt eltöltöttem ezzel, erre tessék, simán közölték velem, hogy Túró Rudi torta lesz és kész! Mert ez a karácsonyi hagyomány, nem most kell kreatívkodni. Kicsit felhúztam a fitos kis nózimat, és hirtelen felindulásból elhatároztam, hogy márpedig én gesztenyés tortát fogok sütni, ha az ünnepre nem is, de legalább hétvégére. A receptet egycsipetnél találtam, és azonnal beleszerettem, ahogyan azt kell. Viszont az ott szereplő adagot kevésnek találtam, ezért megdupláztam. Nagyon finom lett, gyorsan párolog, én is lehiggadtam, Túró Rudi torta is lesz karácsonykor, teljes a happy end!

Gesztenyekocka-torta
Hozzávalók:
Piskótához:
- 6 tojás
- kevés só
- 6 ek cukor
- 12 dkg olvasztott vaj
- 6 ek liszt
- 2 ek kakaópor
- fél csomag sütőpor
Gesztenyekrémhez:
-  6 dl tej
- 2 vaníliás pudingpor
- 2 ek cukor
- 20 dkg vaj
- 20 dkg porcukor
- 50 dkg gesztenyepüré
- 2 ek rum
Tejszínhabhoz:
-  6 dl tejszín
- 1 csomag zselatin fix
- 4 ek cukor
A tetejére:
- kakaópor
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk és - lisztezünk.
A piskótához szétválasztjuk a tojásokat. A fehérjéből a csipet sóval kemény habot verünk. A sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat. Egy másik tálban elkeverjük a lisztet, a kakaóport és a sütőport, majd hozzákeverjük a tojásos elegyhez. A fehérjehabot is óvatosan beleforgatjuk, majd a tésztát beleöntjük a tortaformába, betoljuk a sütőbe, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Amíg a piskóta hűl, elkészítjük a vaníliapudingot: egy kevés tejjel csomómentesre keverjük a vaníliapudingokat. A többi tejet a cukorral felmelegítjük, hozzáadjuk a pudingport, sűrű krémet főzünk belőle, majd kihűtjük.
A gesztenyekrémhez a vajat habosra keverjük a porcukorral, belereszeljük a gesztenyepürét és a rumot. Jól elkeverjük, majd hozzáadjuk a kihűlt pudingot is. Kötelező a kóstolás, muszáj ellenőrizni a minőséget, és egyébként is, ez jár a szakácsnak! Miután jól kinyalakodtuk magunkat, haladhatunk tovább.
A piskótára rákenjünk a gesztenyekrémet.
A tejszínhabból a zselatinfixszel és a cukorral kemény habot verünk, rásimítjuk a krémre. Kicsit gyönyörködünk a szép adag gesztenyés sütiben, majd egy éjszakára elbúcsúzunk tőle, mehet a hűtőbe. Másnap reggel megszórjuk a tetejét kakaóporral, szeleteljük, és elkezdhetjük felkészíteni az ízlelőbimbóinkat a karácsonyra (jó kifogás sose rossz egy kis nasizáshoz, nem?)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése