2013. december 4., szerda

Gombás rizottó kölessel

Kicsit hajlamos vagyok a túlzásokra. (Na jó, nem kicsit, de legalább bevallom...). Ezért teljesen természetes volt számomra, hogy amikor a császármorzsához szereztem be a kölest a bioboltban, a legnagyobb kiszerelést vettem meg. Pakoltam a spájzban, és szembesültem vele, hogy jó sok köles tartózkodik a polcon, amit szépen lassan el kellene használni, nehogy már a molyok egyék meg azt a finomságot. A feladat máris adva volt: a vasárnapi ebédhez olyan receptet kell keresni, amiben van köles. Nem is volt olyan egyszerű kiválasztani a megfelelőt (irgalmatlan mennyiségű receptből kellett választani, ugye..), végül a BBC Good Foodban találtam meg, amit kerestem. Jóféle gombás rizottó készült, gyorsan, egyszerűen, és nagyon finom ebéd kerekedett belőle. Minden szép, minden jó, mindennel meg vagyok elégedve! (de még mindig van fél kiló köles a spájzban, valakinek valami mentő ötlete esetleg?)

Gombás rizottó kölessel
Hozzávalók:
-  2 ek olívaolaj
- 70 dkg gomba
- 20 dkg köles
- 2 l forró zöldségalaplé (tudom, hogy nagyon fapados megoldás, de én egyszerűen 2 l vízhez hozzáadtam 4 zöldségleves kockát, és összeforraltam)
- 35 dkg rizottórizs
- 1 tk morzsolt kakukkfű
- 5 dkg reszelt sajt
Elkészítés:
A gombát felszeleteljük. És ezzel végeztünk is a legnehezebb művelettel.
Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat, hozzáadjuk a gombát, 2-3 percig pirítjuk, majd hozzákeverjük a kölest. Egy merőkanál alaplevet teszünk hozzá, megvárjuk, amíg elforr, majd hozzáadjuk a rizst is. És innentől kezdve klasszikus rizottókészítési feladatot látunk el: merőkanalanként adjuk hozzá az alaplevet, folyamatosan keverjük, és kb. 20 perc alatt készre főzzük. Már csak annyi a dolgunk, hogy elzárjuk a gázt, hozzákeverjük a kakukkfüvet, majd tányérra szedjük a gombás rizottót, megszórjuk a reszelt sajttal, kellőképpen elcsodálkozunk azon, hogy milyen finomságot sikerült összecsapni ilyen rövid idő alatt, és csak eszünk, eszünk és eszünk...
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése