2013. december 30., hétfő

Részeges csirke

Nem vagyok híve a nagy karácsonyi sütés-főzésnek, eszem ágában sincs órákat tölteni a konyhában, ezért a nagy családi ebédhez is egyszerű, gyorsan elkészíthető, mégis különleges receptet kerestem. Nem rabolt el hosszú időt az életemből ez a folyamat, hiszen egyszer már elkészítettem ezt a finom husit, csak  a nevére nem emlékeztem, de egy célzott keresés a szekrénnyi recept között gyors eredményt hozott, hamar megtaláltam a receptet, amelyre a nosaltyn  bukkantam rá még nagyon régen. Elkészült, finom lett, bekerült a karácsonyi repertoárba.

Részeges csirke
Hozzávalók:
- 6 db egész csirkecomb
- 6 db nagyobb /12 db kisebb bacon
- só
- 3-4 ek olaj
- 2 dl száraz fehérbor
- 2 dl tejföl
Elkészítés:
A csirkecombokat kicsit besózzuk, és mindegyiket beletekerjük 1 nagy / 2 kisebb baconba.
Egy tepsit olajjal megkenünk, ráhelyezzük a húsokat, aláöntjük a bort.  
Lefedjük fóliával, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb 1 óra alatt puhára főzzük. Ezután levesszük róla a fóliát, visszatoljuk a sütőbe és kb. 15 perc alatt szép pirosra sütjük.
Végül  egy lábosba öntjük róla a szaftját, hozzákeverjük a tejfölt, mérsékelt tűzön összeforraljuk.
És már készen is vagyunk, a combokat meglocsoljuk a mártással, tetszőleges körettel (nálam ez most éppen krumplipüre volt, de kinek mi tetszik) tálaljuk. Gyors, finom, érdemes kipróbálni!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése