2013. december 1., vasárnap

Kardamomos cupcake párizsi krémmel


Újabb fordulójához érkezett a Blogkóstoló.
Ezúttal a Magyar ízek tárháza blogon nézhettem körül (persze eddig is nézegettem az ott fellelhető finomságokat, de most "rá voltam kényszerítve", hogy záros határidőig el is készítsek belőlük egyet). Nagyon nem volt könnyű a választás, rengeteg sütnivaló recept sorakozik a blogon, végül győzött a csokoholizmusom, és egy párizsi krémmel jól nyakon öntött cupake-et választottam. Adtam a fogyókúrának, mert az a csokis krém egyszerűen mennyei volt, nem keveset kóstolgattam el belőle, de azért szerencsére a sütire is jutott még. Egyszerűen elkészíthető, nagyon finom édesség, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Kardamomos cupcake párizsi krémmel

Hozzávalók:
Tésztához:
-  1 tojás
- 2 dl tejföl
- 17,5 dkg cukor
- 22,5 dkg liszt
- 0,5 tk szódabikarbóna
- 1 csipet só
- 1 tk őrölt kardamom
Krémhez:
- 2,5 dl tejszín
- 25 dkg cukor
- 12,5 dkg kakaó
- 35 dkg vaj
Elkészítés:
A tészta elkészítését nem visszük túlzásba: minden hozzávalót beleteszünk egy tálba, laza csuklóval elindítjuk a kézi mixert, és összekeverjük. 
Egy muffin formába papírkapszlikat teszünk, és belemérjük a tésztát (én Nigellásan fagyikanállal szoktam véghez vinni a mutatványt általában, de most nem találtam sehol a segédeszközt, ezért maradt a kanál, és a konyhaasztal takarítás). 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a formát, kb. 20 perc alatt készre sütjük (=tűpróba!). Akkor jó, ha a teteje még világos. Kihűtjük.
A krém sem bonyolult, ellenben nagyon veszélyes (mármint a versenysúlyunkra, mert képtelenség ellenállni a kísértésnek, hogy folyamatosan kóstolgassunk a csokiságot). A tejszínt a cukorral egy lábosba tesszük, felforraljuk, ezután még kb. 5 percig főzzük. Levesszük a tűzről, hozzákeverjük a kakaót (na, én itt vesztem el teljesen, az a hívogató csokiság..).  12 dkg vajat hozzáadunk, hagyjuk kihűlni.
A maradék vajat habosra keverjük. Hozzáadjuk a csokis keveréket, majd robotgéppel egynemű keverjük.
Habzsákba töltjük (végülis csak az egész konyha úszott a csokiban, amíg ez sikerült..).
A muffinokat megskalpoljuk, a habzsákból a tetejükre nyomjuk csigavonalban a krémet (hát, izé, én próbálkoztam, de ezt még gyakorolni kell..), megszórjuk díszítő cukorral, és már tüntetjük is el a szemünk elől egy éjszakára a  hűtőbe, nehogy ott helyben behabzsoljuk az összes muffint. Másnap viszont nincs kegyelem, a kis tortácskák rekord gyorsan elpusztításra kerülnek.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. De jót választottál! Ez hihetetlen siker volt nálunk is, pedig igen nagy melegben készült. De így, karácsony táján, teljesen találó. :-))

    VálaszTörlés