2013. december 16., hétfő

Csokis-diós kiflifelfújt baracklekvárral


Gubából sohasem elég. Nekem legalábbis nem. A karácsonyi ebéd évek óta tradicionálisan mákos guba. De én kísérletező alkat vagyok, nem ragadtam le ennél a klasszikusnál, imádok új ízeket kipróbálni gubaügyben is. Ezúttal az adta az ötletet, hogy egy tábla tejcsoki hányódott már nagyon régen a spájzban, ideje volt szegényt múlt idővé tenni. Valamint  kicsit túlvásároltam magam baracklekvárból, csökkenteni kellett a készletet. Amint elkezdtem azon gondolkodni, mit is lehetne kezdeni ezzel a két összetevővel, eszembe jutott, hogy régen ettem gubát. Gyorsan kerestem a neten egy receptet, meg is találtam itt. Egyszerű, mégsem hétköznapi ebéd lett belőle. Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!

Csokis- diós kiflifelfújt baracklekvárral
Hozzávalók:
- 8 db szikkadt kifli
- 1 tk + 3 dkg vaj
- 4 dl tej
- 3 dl tejszín
- 10 dkg cukor
- 2 tojás
- 2 tojássárgája
- 20 dkg darált dió (opcionális, én sok dióval szeretem, természetesen nyugodtan lehet csökkenteni a mennyiséget)
- 10 dkg darabokra tört tejcsoki
- 3 ek baracklekvár
Elkészítés:
Kivajazunk egy közepes tepsit, 180 fokra előmelegítjük a sütőt.
Egy nagy tálat kerítünk. A kifliket felkarikázzuk, beletesszük a tálba. A tejet és a tejszínt összemelegítjük.
Egy tálban kézi habverővel elkeverjük az egész tojásokat a tojássárgákkal és a cukorral. Apránként, folyamatosan keverve hozzácsurgatjuk a meleg tejszínes tejet. Majd ezzel a keverékkel meglocsoljuk a kiflikarikákat, és alaposan összeforgatjuk. Negyedórát állni hagyjuk, hogy megszívják magukat a kiflik.
A tepsi aljába tesszük a kiflik felét, megszórjuk a dió felével, a csokidarabokkal, megpöttyözzük a baracklekvárral. Rászórjuk a maradék kiflit, és a dió másik felét. A tetejére morzsoljuk a vajat, betoljuk a sütőbe, és kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Megpróbáljuk megvárni, amíg langyosra hűl (ha nem sikerül , hát istenem, megesszük melegen..), tányérra szedjük, és gyorsított ütemben elfogyasztjuk.
 Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése