2015. február 12., csütörtök

Csokis-áfonyás kalács



Alapvetően egy kókuszos csigát készültem sütni Limara zseniális szakácskönyvéből, de vesztemre továbblapoztam, és amikor megláttam az ínycsiklandozó csokis-áfonyás tölteléket a kalácsban, azonnal tudtam, hogy én bizony le fogom cserélni a reggelitervet, mert ez nekem itt és most kell! Szerencsére volt itthon aszalt áfonya (még karácsonyra vettem, csak valamiért nem használtam el), így semmi akadálya sem volt annak, hogy elkészüljön ez a finom, omlós kalács, amely sajnos túl gyorsan elfogyott, pedig csak egyedül pusztítottam...


Csokis - áfonyás kalács



Hozzávalók:
- 3 dl tej
- 2 ek cukor
- 2,5 dkg élesztő
- 50 dkg liszt
- 1 tk só
- 1 tojás
- 5 dkg puha vaj
- 10 dkg étcsoki
- 10 dkg aszalt áfonya
Tetejére:
- 1 tojás
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzákeverünk 1 tk cukrot, elmorzsoljuk benne az élesztőt, felfuttatjuk. Az étcsokit durvára vágjuk.
Egy nagy tálban elkeverjük a lisztet, a cukrot és a sót. Hozzáadjuk a tojást, a puha vajat, és elkezdjük dagasztani a masszát. Ha már kezd összeállni, mehet hozzá az apróra vágott étcsoki és az aszalt áfonya, begyúrjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, 45 perc kelesztés.
Három részre osztjuk a tésztát, lisztezett felületen egyenként vastag rudat sodrunk belőle, majd összefonjuk őket. Egy püspökkenyér-formát kibélelünk sütőpapírral, beletesszük a kalácstésztát, letakarjuk konyharuhával, és még fél órát hagyjuk pihenni. Már csak annyi a dolgunk, hogy a tetejét megkenjük egy felvert tojással, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Megpróbáljuk megvárni, amíg kihűl (mission impossible, olyan illatok terjengenek sütés közben a konyhában, hogy az önmegtartóztatás nem járható út), szeleteljük, egy pohár tejjel/kakaóval/kávéval mennyei reggeli/vacsora!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése