2015. február 15., vasárnap

Füstölt tofu zöldségekkel




A tofuról tudtam, hogy létezik, de egészen addig meg sem fordult a fejemben, hogy megkóstoljam, amíg ki nem derült, hogy egy vegán barátom kedvence, és mivel tegnap fél éves szervezés után csak sikerült összehoznunk egy többórás dumapartit, erre az alkalomra természetesen ezt készítettem ebédre. Első kísérletre egy minimálprojekt jöhetett csak szóba, ezért hosszas keresgélés után végül kikötöttem ennél a könnyen elkészíthető változatnál. A legnehezebb feladat a tofu beszerzése volt (még jó, hogy több biobolt is van nálunk), maga az étel elkészítése semmilyen nehézséget sem jelentett. Az íze? Nos, a tofunak teljesen semleges az íze, viszont a gombás - szójaszószos körítés miatt meglepően finom ebéd kerekedett a vegán gasztrokalandból!

Füstölt tofu zöldségekkel

Hozzávalók:
- 2 csomag füstölt fofu
- 2 nagy fej vöröshagyma
- 40 dkg gomba
- 1 kg mirelit mexikói zöldségkeverék
- szójaszósz
- vegeta
- 4 el olívaolaj
- rizs (tetszés szerint, én kb. 20 dkg-t használtam)
Elkészítés:
A rizst kifőzzük, és félretesszük
A hagymát finomra vágjuk. A gombákat megtisztítjuk és felszeleteljük. A tofut kockákra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben felforrósítjuk az olajat, megdinszteljük rajta a hagymát. Rátesszük a felszeletelt gombát, ha levet engedett, beletesszük a tofut és együtt megpirítjuk. Meglocsoljuk szójaszósszal és beleöntjük a zöldségeket. Lefedjük, puhára pároljuk, végül szójaszósszal és vegetával ízesítjük. 
Önmagában is fogyasztható, de én rizzsel ettem, és nagyon finom volt!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése