2015. február 23., hétfő

Mákos-almás baklava fűszeres narancssziruppal


Maradt még néhány szem alma a spájzban, amely már nagyon a végét járta, sürgősen ki kellett találni, mihez használjam fel. A hűtőben találtam egy csomag mirelit réteslapot és egy szép adag narancsot. Erről eszembe jutott, hogy a nemrég felfedezett Ízek és érzések magazinban láttam egy almás-mákos baklaváról készült gyönyörű fotót. Nem voltam rest, gyorsan előkerítettem a receptet, megnyugodva konstatáltam, hogy minden hozzávaló rendelkezésre áll, és már álltam is neki a sütinek. Egyszerűen elkészíthető, és mennyein finom!

Mákos-almás baklava fűszeres narancssziruppal

Hozzávalók:
- 2 dl víz
- 3 ek eritrit (cukor)
- 25 dkg darált mák
- 3 alma
- 20 dkg réteslap (ideális esetben teljes kiőrlésű, én a süti készítésekor fennálló  hóhelyzetben inkább hanyagoltam a bioboltot, inkább a hízás, mint a baleseti)
- 10 dkg olvasztott vaj
Sziruphoz:
- 1 dl víz
- 20 dkg méz
- 1 narancs
- 1 tk őrölt fahéj
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, kibélelünk sütőpapírral egy közepes tepsit.
Az almákat meghámozzuk és lereszeljük.
Először a tölteléket készítjük el. Egy lábosban felforraljuk a vizet, majd hozzákeverjük az ertritet (cukrot), a mákot és a kinyomkodott, reszelt almát. 
A sütőpapírral bélelt tepsi aljára teszünk egy réteslapot, megkenjük az olvasztott vajjal. Újabb réteslap, újabb vajazás következik, majd mehet rá a töltelék fele. Réteslap, vaj, réteslap, vaj, a töltelék másik fele, végül a tetejére a maradék két réteslap, vajazva. Ha megvagyunk, háromszögekre vágjuk a tésztát (a baklava forma miatt - én persze simán elfelejtettem, várhattam meg, hogy másnapra vághatóra puhuljon a süti). Előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Közben elkészítjük a szirupot. Egy kisebb lábosban felforraljuk a vizet a mézzel, a narancs héjával, kifacsart levével, és a fahéjjal. 
A kész baklavát meglocsoljuk a forró sziruppal, kihűtjük, egy éjszakára mehet a hűtőbe. Másnapra már csak a falatozás és saját magunk irigylése marad. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése