2015. február 3., kedd

Tejfölös-tárkonyos rizsleves



Idén sem úsztuk meg az influenzát, rendesen ágynak döntött bennünket atyámmal. Két napig megmozdulni is alig tudtam, de azért egy jó kis zöldséges levest még ebben az állapotban is összedobtam. Itt kell megjegyeznem, hogy egyetlen húgom azonnal küldte nekünk az éltető húslevest, de az egyrészt hamar elfogyott, másrészt pedig én még mindig nem érzek elég erőt ahhoz, hogy nekiálljak. Tehát maradt a klasszikus hűtőtakarítás: nézzünk körül, hogy mit találunk itthon és főzzünk belőle valami táplálót és finomat. Könnyű dolgom volt, mert már korábban kinéztem magamnak ezt a levest a Nők Lapjában, a hozzávalókon kicsit változtattam, és helyből dupla adagot készítettem (ezeket a mennyiségeket adom meg a receptben, mert úgyis nagy a család, és gyorsan fogy - ez egy 8 személyes adag). Egyszerű, gyors, és nagyon finom! Az influenza pedig vesztésre áll, lassan helyrejövünk!

Tejfölös-tárkonyos rizsleves


Hozzávalók:
- 20 dkg rizottó rizs
- 1 csomag leveszöldség (sárgarépa, karalábé, zeller, fehérrépa)
- 1 csomag szálzeller
- 2 vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 4 dl tejföl
- 4 ek szárított tárkony
- 1 citrom leve
- só, bors, olaj
- víz
Elkészítés:
A legnehezebb feladatokon túlesünk a legelején: apróra vágjuk a hagymát, megtisztítjuk és felkockázzuk a zöldségeket.
Egy nagy lábosban olajat hevítünk, megdinszteljük rajta a hagymát. Hozzáadjuk a zöldségeket, a rizst, a zúzott fokhagymát, pár percig együtt pároljuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a tárkonyt. 
Puhára főzzük a zöldségeket (kb. fél óra). Egy kisebb tálba tesszük a tejfölt, hozzáadunk 2 ek forró levest (=lásd még hőkiegyenlítés), majd belekeverjük a levesbe. Belefacsarjuk a citrom levét, néhány percig még főzzük, majd elzárjuk a gázt. Langyosra hűtjük, és már kanalazhatjuk is. 


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése