2015. február 1., vasárnap

Krumplis tészta



"Biztos, hogy nincs benne semmi extra? Nincs apa, kóstold meg nyugodtan, ez most tényleg egyszerű krumplis tészta, nem raktam bele semmilyen különleges fűszert vagy hozzávalót!". Ebből is látszik, hogy nálunk bizony ritka vendég a sima, egyszerű, házias étel (most mit tegyek, imádok kreatívkodni a konyhában, a család már csak annyit kér, hogy ne mondjam meg, hogy mi van abban, amit eléjük teszek). De amikor a Vidék íze című újságban megláttam a krumplis tésztát ábrázoló fényképet, azonnal eszembe jutott hányszor készítette a nagymamám ezt az ételt gyerekkoromban. Azonnal eldöntöttem, hogy nekem ez kell!! Eredetileg egészségesebb változatban szerettem volna elkészíteni, de végül úgy döntöttem, hogy ebben a hóhelyzetben én bizony nem megyek el a bioboltba durum tésztáért, így maradt a Sparban a sima, vagyis a végeredmény tökéletesen egészségtelen, viszont nagyon finom lett!


Krumplis tészta


Hozzávalók:
- 1 kg burgonya
- 50 dkg kockatészta
- 1 hagyma
- 10 dkg zsír (igen az! én nagyon rákattantam újabban, amikor csak lehet ezt használom vaj helyett!)
- 1 ek őrölt pirospaprika
- 1 paprika
- 1 paradicsom
- só, bors
- 1 tk őrölt kömény
Elkészítés:
A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk. A hagymát felaprítjuk, a paprikát és a paradicsomot kis kockákra vágjuk. Ezzel a feladatok legnagyobb részét már el is végeztük.
Egy nagyobb lábosban enyhén sós vizet melegítünk, kifőzzük benne a tésztát.
Egy nagy serpenyőben közepes tűzön felolvasztjuk a zsírt, megdinszteljük rajta a hagymát. Hozzáadjuk a pirospaprikát, a kockára vágott burgonyát. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk az őrölt köménnyel, hozzáadjuk a paradicsomot és a paprikát, majd felöntjük egy kevés vízzel. Időnként megkeverve megvárjuk, amíg a krumpli megpuhul (nem két perc, de nem is tart órákig, nálam kb. 25 perc alatt készült el).
Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy hozzákeverjük a leszűrt tésztát, elzárjuk a gázt, és már eshetünk is neki a finom ebédnek! Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése