2015. február 19., csütörtök

Hagyományos rakott burgonya



Mindig is imádtam kreatívkodni a konyhában, mostanában azonban - valószínűleg a hideg idő miatt és azért mert ráérek főzőcskézni - nagyon rákaptam a hagyományos ételekre. Hosszú évek óta nem ettem "sima" rakott krumplit, most azonban, amikor megláttam a receptet a Vidék íze c. újságban, azonnal elkapott a nosztalgia, és tudtam, hogy ez nekem kell!! Nos, eljött az ideje a tökéletesen egészségtelen, viszont mennyeien finom ebéd elkészítésének. Tényleg semmi extra nincs benne, abszolút alaprecept, mentve a családi kedvencek közé!

Hagyományos rakott burgonya


Hozzávalók:
- 2 dkg krumpli
- 6 db tojás
- 30 dkg szárazkolbász
- 4 dl tejföl
- sertészsír a jénai kikenéséhez (természetesen lehet vajjal is helyettesíteni, de én újabban nagyon rákaptam erre a zsiradékra)
- zsemlemorzsa a tetejére
- só
Elkészítés:
A tojásokat keményre főzzük: lobogó forró vízbe beletesszük a tojásokat és 12 perc alatt készre főzzük őket (házi praktika: tegyünk a vízbe egy szál gyufát, akkor nem fognak kirepedni a tojások).
A krumplit héjában puhára főzzük enyhén sós vízben. Leszűrjük, teljesen hidegre hűtjük (így szépen lehet szeletelni a krumplikat), meghámozzuk, és felkarikázzuk őket. 
A kolbászt felkarikázzuk. 
Egy tűzálló tálat vastagon kizsírozunk. Belerakjuk a burgonya felét, rászórjuk a felszeletelt tojást, finoman sózzuk. Középötyögtetjük a tejföl harmadát. Rászórjuk a felkarikázott kolbászt. Ennek a tetejére mehet a maradék burgonya, picit sózva. A tetejére simítjuk a maradék tejfölt, meghintjük a zsemlemorzsával. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a jénait, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűróba!). Langyosra hűtjük, tányérra szedjük, és gyorsított ütemben elpusztítjuk. Egyszerű, de nagyszerű étel, azonnali függőséget okoz!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése