2015. február 6., péntek

Narancsos sárgarépa főzelék



A hűtőben pakolásztam éppen, amikor a kezembe akadt egy zacskó sárgarépa, amelyről sikerült jól elfeledkeznem, melynek köszönhetően az erjedés jelei kezdtek mutatkozni rajta. Azonnali hatállyal ki kellett találnom valamit a felhasználására, és mivel éppen nem akartam süti sütni (ilyen is ritkán fordul elő nálam:-)), főzelékben kezdtem gondolkodni. Erről eszembe jutott, hogy milyen régen kinéztem már a Kifőztük oldalon egy nagyon jó kis receptet, és mivel éppen akadt narancs is hűtőben, semmi sem állt a megvalósítás útjában. Egyáltalán nem bonyolult elkészíteni ezt az egyszerű, mégis különleges répafőzeléket, amelyet egyedül, együltő helyemben pusztítottam el, nem tudtam abbahagyni, annyira finom volt!

Narancsos sárgarépa főzelék


Hozzávalók:
- 1 kg sárgarépa
- 2 marék zöldborsó
- 2 kis (vagy 1 nagy) vöröshagyma
- 6 dkg vaj
- só, bors
- 1 tk őrölt gyömbér
- 2 közepes narancs leve
- 2 ek eritriol (cukor)
Elkészítés:
A hagymákat apóra vágjuk, a répákat kis darabokra, ezzel túl is vagyunk a nehezén.
Egy lábosban felhevítjük a vajat, megdinszteljük rajta a hagymát. Belehalmozzuk a sárgarépát, borssal és gyömbérrel ízesítjük. Néhány percig pirítjuk, majd felöntjük 1 dl vízzel. Sózzuk, és lefedve addig pároljuk, amíg a folyadék el nem fő. Ekkor ráfacsarjuk a két narancs levét, megszórjuk a cukorral, és a fedőt újra rátéve addig főzzük, amíg majdnem puha lesz. 
Egy kisebb tálba kiszedünk két evőkanál répát, botmixerrel pürésítjük, és visszatesszük a lábosba. Hozzáadjuk a borsót, lefedjük, és puhára főzzük a zöldségeket.
Ennyi, készen vagyunk, azon melegében tálaljuk és az utolsó falatig behabzsoljuk!



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése