2015. február 16., hétfő

Vegán narancsos csokitorta



Ha az ember lányához egy vegán barátja érkezik vendégségbe, akkor értelemszerűen körbe kell néznie a vegán receptek között sütiügyben. Mivel csokoholista vagyok, ezért a keresést a csokitortákra szűkítettem, és azonnal beleszerettem ebbe a narancsos változatba. Őszintén szólva elsőre megtréfáltak a számomra eddig ismeretlen hozzávalók (=simán elégettem a tortát, mert az hittem, ugyanúgy kell sütni, mint a nem vegán csokitortát), de gyorsan rájöttem, hol követtem el a hibát (gyakrabban kell ránézni a tésztára, mert gyorsabban sül, mint ahogyan én azt megszoktam), így másodjára simán sikerült abszolválnom a feladatot. Őszintén szólva félve kóstoltam meg, de nagyon finom lett a végeredmény, bár nekem kicsit túl tömény volt a tészta, így habbal turbózva habzsoltam be. Kicsit macerás a hozzávalók beszerzése, de érdemes adni neki egy esélyt!

Vegán narancsos csokitorta


Hozzávalók: (1 bögre=2,5 dl)
Tortához:
- 1 bögre csicseriborsó liszt
- 1 bögre zabliszt
- 1/2 bögre cukrozatlan kakaópor
- 1 tk sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna
- egy csipet só
- 1/2 bögre méz
- 1/3 bögre nádcukor
- 2 ek őrölt lenmag (részemről egész lenmag mozsárban megtörve)
- 6 ek víz
- 1 db narancs héja
- 1 bögre narancslé
- 1/4 bögre olívaolaj
- 1 ek narancslekvár
Csokoládé ganache-hoz:
- 3/4 bögre kókusztej (forró vízben elkevert kókusztejpor)
- 1 bögre étcsoki
- 1 ek kókuszolaj
- 1 ek méz
- 1 tk vaníliakivonat
Elkészítés:
Egy kis tálkában összekeverjük az őrölt lenmagot a vízzel, és félretesszük. Száraz serpenyőben megpirítjuk a csicseriborsó lisztet (mennyei illata van!). A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat:  a pirított csicseriborsó lisztet, a zablisztet, a kakaóport, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót. Egy másik, nagyobb tálban összekeverjük a mézet és a nádcukrot, hozzáadjuk a vizes lenmag keveréket, a narancslevet, a narancs héját, az olívaolajat és lekvárt. Hozzáadjuk a lisztes keveréket, simára keverjük a tésztát, beleöntjük egy 26-cm-es, sütőpapírral bélelt tortaformába. Betoljuk az előmelegített sütőbe, kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba! akkor jó, ha a közepe még egy kicsit folyékony), kihűtjük.
Egy kis lábosban alacsony lángon összeolvasztjuk a kókusztejet, kókuszolajat, mézet és vaníliakivonatot. Levesszük a tűzről, beletesszük a csokit, és folyamatosan addig keverjük, amíg felolvad és sima krémet kapunk. Langyosra hűtjük, majd egyenletesen elsimítjuk a torta tetején. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Nem kell megijedni az extra hozzávalóktól, finom  lesz a végeredmény!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Mitől lett ez vegán. Tele van mézzel!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vegán blogger oldalán találtam ezzel a névvel:-)

      Törlés